NÄRINGSLIV 2025-04-20 KL. 07:57

Tidningshuset prisades på branschgalan

Av Peter Jakobsson

Under Gratistidningarnas branschdagar i Grisslehamn förra helgen prisades säljgänget bakom Halmstad NU och dess systertidningar som Årets säljare bland alla över 200 gratistidningar som finns i landet.

Tidningshuset prisades på branschgalan
Jeanic Persson är stolt säljare på Halmstad NU och Cityliv. Foto: Peter Jakobsson

Jeanic Persson är den av säljarna som många företag i Halmstad mött sedan Halmstad NU och Cityliv gjorde entré för ett år sedan. Att vara en del av det prisade säljgänget tycker hon känns hedrande.

– Det är en fantastisk ära och väldigt kul att bli uppmärksammad för det jobbet vi gör, säger Jeanic.

Det är alltid speciellt att etablera helt nya tidningar på en marknad.

– Vi har fått fantastiskt bra respons från läsare och annonsörer i hela Halmstad. Tidningen passar väldigt bra in i tidningshusets erbjudande där vi enkelt kan nå läsare i många andra kommuner också.

Vad gör ert säljteam så bra?

– Vi samarbetar och har roligt, det är en styrka såklart. Sen är det väldigt roligt att tidningarna har tagit emot så väl av alla, det under lättar när vi är ute och träffar annonsörer. Det underlättar också med alla fantastiska företag i Halmstad som förstår att det verkligen går att nå nya kunder genom våra medier. '

Julia och Joakim Ormsmarck jublade när de tog emot priset på glan i Stockholm. Foto: Bosse Johansson

Vad tror du om framtiden för tidningarna i Halmstad?

– Vi ser ljust på förutsättningarna för både våra papperstidningar och våra digitala kanaler. Nu har vi Halmstad NU och Cityliv och i sommar återuppstår Tylösand Magazine där vi når ytterligare en stor målgrupp med ett lite exklusivare magasin, berättar Jeanic Persson.